välkomna

Hej höstskor, ni är så välkomna in i mitt liv (köpta på skopunkten om ngn brydde sig).
Har duschat och ska försöka göra mig lite klar åtminstonde, för ska till kusinerna senare ikväll. Ha en bra dag guys

Postat av: Karin

Hej! Jag förstår dig till 100%. När jag var i "startskedet" som du är i nu, gjorde jag samma sak och googlade runt för att se om någon annan varit med om samma sak (vilket jag naturligtvis visste redan i förväg att andra hade, men samtidigt kändes det som om jag var den enda.. tror du förstår vad jag menar) och kunde ge några tips om hur man stod ut. För det är ju olidligt egentligen, för som jag förstår det är du också en väldigt fysiskt aktiv person (vilket jag också är) och då blir det ju ÄNNU svårare när man fysiskt inte kan göra det man vill, utan är bunden till kryckorna.

Jag gick på kryckor sammanlagt 7-8 veckor, 6 veckor fullständigt utan belastning och sedan 1-2 veckor efter att jag tagit bort ortosen, i och med att i princip alla mina muskler i mitt vänstra ben förvittrat och därmed kunde jag inte stödja på det.

Något du kanske inte vill höra, men som jag personligen tycker är viktigt att veta. Det är rehabsträningen efteråt som är det jobbigaste. Tyvärr. Även om det är olidligt att gå runt med kryckor och veta att man inte kan göra si och så, är det grymt mycket jobbigare med efterarbetet, att bygga upp musklerna igen, återfå rörelseförmågan samt att överkomma den ständiga rädslan att göra illa knät igen. Fast, nu talar jag bara ur egen erfarenhet, så det behöver ju inte bli detsamma för dig.

Jag hade oturen att krossa min menisk inte en gång, inte två gånger, utan tre gånger. Så nu, efter tre operationer för samma skada känner jag mig lite som en expert om ämnet haha.. Det är förjävligt och jag lider med dig för jag vet exakt hur det är, men jag brukar i alla fall försöka tänka att det händer dem som har kraft att klara av det. Lite löjlig tanke kanske, men det hjälpte då mig när jag tyckte det var som jobbigast, så det kanske kan hjälpa dig med!

Jag önskar dig all lycka till med din resterande tid med kryckor och med återhämtningen och rehabträningen. Ett sista tips är att ta seriöst på rehaben, även om jag vet att du kommer tycka att den är det tråkigaste och (tillsynes) mest värdelösa som finns, så är den oerhört viktig och även om du inte upplever resultat de första veckorna, kanske även de första månaderna, så kommer det eftersom. Åter igen - lycka till! Kram!

2012-10-10 @ 11:43:16
URL: http://abckarin.blogg.se










Trackback