Vad gjorde vi egentligen där på Gran Canaria?

Foton tagna med Nikon D3100, NIKKOR 50 mm eller NIKKOR 18-55 mm
Vi bodde på ett ställe på södra sidan av ön, ganska högt ovanför havet så vi var tvugna att antingen gå ner för en LÅÅÅÅÅÅNNGG backe eller en JÄÄÄTTTELLÅÅÅNNG trappa för att komma till havet. Jag och min kusin räknade att det var 707 trappsteg i trappan. Den gick vi minst 1-2 gånger om dagen upp och ner. Det samma med backen. Men det var mysigt och det var sol och varmt alla dagar. Det var nästan kallast nere vid stranden för där var det lite molnigt emellanåt, men vid poolen vid hotellet var det varmt och sol nästan hela dagarna, och på kvällarna var det shower utomhus mellan allt mellan himmel och jord. Det var shower med trollkarlar, reptilshowar, modeshow osv.
Vi åkte även en dag till stället Aqualand. Det var roligt men det låg på ett sånt ställe så det blåste så mycket. Bussturerna kan man ju säga var allt annat än stillsamma och lugna. Chaufförerna körde grymt fort vid stup och sånna ställen så jag tror jag fick några hjärtattacker. Sen så spelade vi även minigolf i värmen, åt glass, drack läsk och drinkar vid poolen, gick och strosade runt bland de höga skuggiga träden och de små gulliga husen. Det var kort sagt jättemysigt, och jättevarmt! Nu är jag tillbaka i det gråa Sverige, lite tråkigt men gud så skönt endå.











Trackback