Het diskussion om Joseph Kony

Oj gud så professionell rubriken lät. Haha. Ni kanske kommer ihåg när jag la ut videon om Joseph Kony som har cirkulerat på internet i cirka en månad nu, om inte, klicka här för att se den. Det kom fram för ett tag sen att det inte alls är som filmen visar och att Jason Russel, som är en av de största i att ha gjort filmen, är psykisk sjuk. Jag har själv ingen aning om vad som är sant och inte, så därför vill jag inte lämna ut några åsikter. Jag tycker dock att man ska ta allting man hör med en nypa salt. Tro inte på det första ni hör, utan kolla upp det. Ordentligt. Jag har ägnat lite tid åt att kolla upp det här på nätet och har hittat mängder med sidor och debatter och grejer om det här.
Det är många som är arga över att just det här har tagits upp, när det händer ännu värre saker i länder, varje dag. Kolla gärna på de två videorna som jag har lagt upp här ovan och försök att se allt från två håll. Det har också läckt ut mångder med videor på vad de säger är Jason Russel, där han står vid en gata, naken och bankar i trottoaren. Efter att de filmerna hade läkt ut, kom det också fram från vissa att han var psykiskt sjuk. Att han ljuger osv. Googlar man kommer det upp flera miljoner träffar, vilket ju tyder på att det är något stort. De här sajterna han har startat (eller en sajt, jag vet inte hur många), sägs också vara en bluff. Att han använder mer än en tredjedel av de pengarna som egentligen skulle ha gått till Uganda (där det sägs Kony befinner sig), har gått till att göra ny film. Jag tycker att den tjejen som har gjort den videobloggen längst upp har gjort det väldigt klokt.
Nåja, jag kanske återkommer med lite information. Just nu dammsuger jag internet på allt som går att hitta om Joseph Kony och hans hemska brott.

Postat av: angeliqua

Sv; ja de kan vi ju :-)

2012-04-16 @ 20:55:05
URL: http://lovlylollo.blogg.se/
Postat av: angeliqua

Sv; ja de kan vi ju :-)

2012-04-16 @ 21:01:01
URL: http://lovlylollo.blogg.se/










Trackback